Mene Etusivulle

Arvot, strategia ja visio

Arvomme pohjautuvat vastuulliseen osuustoiminnallisuuteen

Osuuskauppa Keula perustettiin yli 120 vuotta sitten tuottamaan kohtuuhintaisia ja laadukkaita tuotteita ja palveluja jäsenilleen, tavallisille suomalaisille kuluttajille. Jatkamme yhä samalla tiellä. Vastuulliseen osuustoiminnallisuuteen perustuvat arvot ohjaavat toimintaamme:
  1. Olemme asiakasta varten
  2. Uudistamme jatkuvasti toimintaamme
  3. Kannamme vastuuta ihmisistä ja ympäristöstä
  4. Toimimme tuloksellisesti
Kaupan alalla on käynnissä suurin murros vuosikymmeniin. Kilpailu on Suomessa kansainvälistä ja kiristyvää kaikilla toimialoilla, ja verkon kautta globaali tarjonta on helposti suomalaisten kuluttajien ulottuvilla. Kaupan alan digitalisaatio lisää läpinäkyvyyttä, muokkaa liiketoimintamalleja, tuo tehokkuutta ja muuttaa asiakkaiden kulutuskäyttäytymistä peruuttamattomalla ja ennennäkemättömällä tavalla.Suomen markkinat ovat olleet pitkään Euroopan säännellyimpiä, mutta kehitys näyttää etenevän rajoitusten purkamisen suuntaan. Sääntelyn vapautuminen lisää kilpailua ja valinnanmahdollisuuksia, mikä hyödyttää kuluttajia.

Visio: Parempia kohtaamisia asiakasomistajille

1. Helppoa asiointia asiakkaalle milloin ja missä vain Osuuskauppa Keula varmistaa asiakkailleen palveluiden saatavuuden, helppouden ja edullisuuden. Säilytämme alueemme palvelutarjoaman ja kehitämme sitä jatkuvasti. Asiakasomistajat hyötyvät osuuskaupan menestyksestä. 2. Kattava verkosto oikealla valikoimalla ja kilpailukykyisellä hintatasolla Kattava verkosto, joka on hyvin hoidettu tuo merkittävän hyödyn Osuuskauppa Keulan asiakasomistajille. Verkosto, oikea valikoima ja kilpailukykyinen hintataso muodostavat asiakasomistajahyödyn ytimen. 3. Asiakasomistajien reilu palkitseminen Asiakasomistajille maksettavat ylimääräiset palautukset ovat asiakasomistajuuden lisäarvotekijöitä. Osuuskauppa Keulan palkitsemisen taso riippuu osuuskaupan kyvystä tehdä tulosta. Palkitsemista tarkastellaan vuosittain ja esimerkiksi Tuplabonuskampanjat ja S-Etukorttiedut ovat suora tapa kiittää asiakasomistajia sitoutumisesta.4. Kilpailukyky takaa palvelujen jatkuvuuden sukupolvesta toiseen Palvelujen jatkuvuus asiakasomistajille varmistetaan rakentamalla kestävää kilpailukykyä Osuuskauppa Keulan päätoimialoilla. Varmistamme, että myös tulevaisuudessa osuuskaupalla on resursseja uudistua ja ylläpitää kilpailukykyä. Vision saavuttaminen edellyttää meiltä paljon työtä. Meidän on pystyttävä uudistumaan, mutta muistettava myös juuremme ja kantava ideologiamme – vastuullinen osuustoiminta. Palveluja kehittäessämme meillä pitää olla kirkkaana mielessä osuustoiminnallinen perustehtävämme: omistajiemme arjen helpottaminen. Myös osuustoiminnallisen yrityksen toiminnan on oltava kannattavaa, vaikka meidän ei tarvitse maksimoida tulosta. Se käytetään suoraan jäsenten etuihin, palveluihin ja niiden kehittämiseen.Keskeinen strateginen tavoitteemme on kasvava hyöty asiakasomistajille. Haluamme olla asiakasomistajan paras kumppani ja arjen helpottaja. Tulevaisuuden haasteisiin vastaaminen edellyttää meiltä entistä kilpailukykyisempää, tuloksellisempaa, kustannustehokkaampaa, osaavampaa ja vastuullisempaa toimintaa. Mikään yritys ei kehity vain kuluja karsimalla ja toimintaa tehostamalla. Kuluttajien vaatimukset kasvavat, ja heille on tarjottava uusia palveluja ja uudenlaisia asiointitapoja. Panostammekin vahvasti innovatiivisten digitaalisten ja muiden asiakaslähtöisten palveluratkaisujen kehittämiseen.

Missio: Teemme yhdessä paremman paikan elää

Osuustoiminnallisena yrityksenä haluamme olla toimialojemme edelläkävijä vastuullisuudessa. Teemme tätä työtä yhdessä sidosryhmiemme kanssa tavoitteellisesti ja avointa vuoropuhelua käyden. Haluamme tarjota omistajillemme arjen helppoutta myös vastuullisten ja kestävien valintojen tekemisessä.Liiketoimintamme on mukauduttava asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Yhä useampi asiakas asioi verkossa, ja digitaaliset palvelut ovat tulleet jäädäkseen. Asioinnin kannalta olennaisten tietojen, kuten hinta-, tuote- ja saatavuustietojen, pitää olla helposti asiakkaiden saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Erilaiset sähköiset palvelut ja kattava toimipaikkaverkostomme toimivat yhdessä täydentäen ja tukien toisiaan.Osuuskauppamme on jäsentensä eli asiakasomistajiensa yhdessä omistama osuustoiminnallinen yrity. Jokainen asiakasomistaja omistaa yhtä suuren osan omasta osuuskaupastaan ja jokaisella jäsenellä on mahdollisuus vaikuttaa oman osuuskauppansa toimintaan. Omistajien side meihin on tärkeää ja haluamme vaalia ja kehittää sitä edelleen.Lue täältä lisää Osuuskauppa Keulan yhteistyöstä eri sidosryhmien kanssa >>