Osuuskauppa Keulan maine mitattiin vahvaksi


22.6.2022

Parhaat arvosanat Keula sai vastuullisuudesta, hinta-laatusuhteesta ja taloudesta

Osuuskauppa Keula osallistui viime vuoden lopussa T-Media Oy:n Luottamus & maine -tutkimukseen. Kokonaismaineen vertailussa Keulan tulos oli 14 tutkimukseen osallistuneesta osuuskaupasta kolmanneksi vahvin. Korkeimmat pisteet suuri yleisö antoi talouden hoidolle. Vastuullisuudessa Keula sai osuuskauppojen parhaat arvosanat. Tutkimuksessa mitattiin myös kilpailevien kaupparyhmien mainetta.

– Oli erittäin rohkaisevaa saada vakuuttavia tuloksia siitä, että meihin osuuskauppana uskotaan ja luotetaan tässä maailmantilanteessa. Tulokset saatiin jo talvella, mutta keskityimme korona- ja sotakriisien keskellä yksiköiden toimintakyvyn turvaamiseen ja saatavuuden varmistamiseen. Nyt on sopivampi hetki julkistaa nuo hyvät tulokset ja kiittää asiakkaitamme luottamuksesta, kertoo Keulan toimitusjohtaja Mika Marttila.

Keulan toiminnan kulmakivenä on palauttaa hyvä tulos asiakasomistajilleen. Perinteisten S-ryhmän bonusten lisäksi Keula investoi jatkuvasti omaan palveluverkostoonsa. Prismakeskuksen mittava laajennus edellisvuonna, Tallikedon uudistus maaperäpuhdistuksineen viime kesänä ja Laitilan liikekeskuksen remontti loppuvuodesta ovat saaneet asiakkailta paljon kiitosta. Viimeisimmät uudistukset on tehty Sale-ketjun myymälöihin ja S-marketien ilmeeseen.

-Olemme velaton osuuskauppa. On hyvä saada tutkimustulos siitä, että myös asiakkaamme arvostavat vahvaa taloudenhoitoamme. Asiakasomistajamme ovat sijoittaneet meihin, joten panostamme verkostoon, valikoimaan ja paikallisuuteen. Lisäksi haluamme tarjota asiakkaillemme pysyvästi edullisen ruokakorin, summaa Marttila.

Vahvaan taloudenpitoon liittyy myös tuotteiden hyvä hinta-laatusuhde, jonka asiakkaat Luottamus & maine -tutkimuksen mukaan osuuskauppaan liittävät. Tuotteet ja palvelut sekä innovaatiot saivatkin kokonaisuudessaan talouden jälkeen parhaimmat arvosanat.

Luottamusta ja mainetta mitattaessa vastuullisuus on yksi tärkeimmistä mitattavista asioista. Keulan tulos oli osuuskaupoista paras.

-Olemme tehneet paljon töitä vastuullisuuden eteen. Esimerkiksi vesiensuojelua, defibrillaattorihankintoja, mielenterveystyön tukemista ja paikallisseurojen avustamista. Pidämme erittäin tärkeänä myös nuorten työllistämistä ja koulutusyhteistyötä. Keula palkkaa tänäkin kesänä sata nuorta koko kesäksi töihin ja kahden viikon jaksolle toiset sata, kertoo toimitusjohtaja Mika Marttila.

Tutkimuksen haastattelut tehtiin vuoden 2021 lopulla ja tulokset saatiin alkuvuodesta.

Kuva: Elmeri Elo
Lisätiedot: toimitusjohtaja Mika Marttila, puh. 044 733 0210 tai
asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Johanna Sainio, puh. 050 348 7502