Keula investoi Lapin ja Pyhärannan Sale-myymälöihin


8.12.2020


Osuuskauppa Keula on panostanut myymälä- ja ravintolaverkostoonsa vahvasti viime vuosina ja sama suuntaus jatkuu edelleen. Alkuvuoden 2021 investoinneissa huomioidaan erityisesti maaseutua ja kylien asiakkaita, kun Sale-myymälät Lapissa ja Pyhärannassa uudistetaan kauttaaltaan.

Keskiössä ovat asiakaskokemuksen parantaminen, tuotevalikoiman laajentaminen sekä energiatehokkuuden vahvistaminen. Lapin ja Pyhärannan Saleissa koetaan vahvaa yhteisöllisyyttä ja halua palvella monipuolisesti lähellä asiakasta.

Sale Lappi ja Sale Pyhäranta vaativat molemmat kiinteistöjen perusparannusta ja kylmäkalusteiden ja valaistuksen uusimista nykyaikaiseen ja energiatehokkaaseen teknologiaan. Osuuskauppa Keula omistaa molemmat kiinteistöt itse. Tarkoituksena on paitsi remontoida kiinteistöt lattiasta kattoon, myös uusia kaikki myymäläkalusteet.

Sale Lappi saa uudistuksen yhteydessä sisääntuloaulaan kahvilatilaa, jossa asiakkailla on mahdollisuus nautiskella kahvia ja myymälässä paistettuja leivonnaisia. Lapin Salen tiloissa jatkaa edelleen myös Postin palvelupiste.

-Salessa voi vaihtaa kauppareissulla mukavasti kylän kuulumisia ja viivähtää hieman pidempään kahvilla. Sale Lappi on palkittu Keulassa erinomaisesta työtyytyväisyydestään ja se huokuu asiakkaille ystävällisenä ja mutkattomana palveluna, iloitsee Osuuskauppa Keulan toimialajohtaja Sami Junnila.

Pyhärannassa Salen palveluihin kuuluvat Postin ja Alkon palvelupisteet, Matkahuolto sekä apteekkikaappi. Kompakti myymälä saa uudistuksessa noin 50 neliötä lisätilaa, joka aiotaan hyödyntää tuomalla valikoimaan satoja uusia tuotteita. Asiakaskuntaan kuuluu vakiasukkaiden lisäksi myös paljon mökkiläisiä, joten monipuoliset palvelut ovat toivottuja ja tarpeellisia. Pyhärannassa aiotaan laajentaa uudistuksen myötä myös kesän aukioloaikoja.

-Haluamme parantaa asiakaskokemusta ja uudistusten yhteydessä pystymme tuomaan molempiin myymälöihin lisää valikoimaa. Kiinnitämme kalusteuusintojen myötä erityistä huomiota esillepanoihin ja asioinnin helppouteen. Pyrimme vastaamaan asiakkaidemme toiveisiin ja parannusehdotuksiin mahdollisimman hyvin ja teemme molemmissa myymälöissä kohdennetut asiakaskyselyt ennen uudistusten toteutusta, toteaa toimialajohtaja Sami Junnila.

Lapin Salen kuvassa myyjä Marika Alhomäki, myymäläpäällikkö Piia Virtanen ja Keulan toimitusjohtaja Mika Marttila. Pyhärannan Salen kuvassa myymäläpäällikkö Sari Niemi.

Pyhärannan Salen myymäläpäällikkö Sari Niemi